איך מעצבים ממשק ידידותי לחנות וירטואלית של העסק?

כאשר מדובר על שופינג אונליין, ממשק ידידותי המקל על הגלישה והופך את הרכישה לפשוטה ונוחה, עשוי בהחלט להעצים את חווית המשתמש ולגרום לחזרה של הגולש לאותו האתר
עגלת קניות מול לפטופ

תוכן עניינים

חווית המשתמש הפכה למטרה עיקרית בקרב מעצבי אתרים, המעוניינים להאריך ככל הניתן את זמן השהייה של הגולש באתר.

כאשר מדובר על שופינג אונליין, ממשק ידידותי המקל על הגלישה והופך את הרכישה עצמה לפשוטה ונוחה, עשוי בהחלט להעצים את חווית המשתמש ולגרום לחזרה של הגולש לאותו האתר, גם בפעמים הבאות שבהן ירצה לבצע קנייה של מוצרים מאותו תחום.

באיזה אופן ממשק ידידותי יסייע לקידום מכירות בחנות וירטואלית?


מן הסתם, חנות אינטרנטית שיש בה תנועה רבה של גולשים, היא כזו שמצליחה להעביר את החוויה של הקנייה בעולם הפיזי כלומר ה"אוף-ליין", אל עולם האונליין בצורה הטובה ביותר.

בין אם לעסק האינטרנטי קיימת חנות פיזית ובין אם לא, הגולשים שיושבים בביתם מול המחשב מעוניינים להרגיש שהם מבצעים רכישה או מזמינים שירות, באופן שמעניק סיפוק מבחינת חווית הצרכן.

הגולש הבוחר לשלם כסף על מוצר או שירות, מעוניין לחוש שהוא אינו מפספס דבר, בהשוואה ל"סיבוב קניות" סטנדרטי בקניון שיכול היה לבצע.

מסיבה זו, ממשק ידידותי הוא הכרחי להענקת ההרגשה של שופינג אמיתי ותפקידו העיקרי מבחינת בעלי החנות הווירטואלית הוא להניע את הגולש בתוך האתר, לגרום לו להישאר בו כמה שיותר זמן וכמובן – לגרום לו להגיע אל ה"קופה", להקליד את מספר כרטיס האשראי שלו ולקנות.

ממשק נוח לשימוש שיקל על עצם השיטוט בחנות וכן על פעולת התשלום עצמה, עשוי בהחלט לקדם את המכירות הן בזמן אמת והן כפעולה ארוכת טווח – כאשר לקוח מרוצה שכזה ישוב לרכוש מאותה החנות המקוונת ואף יספר עליה ללקוחות פוטנציאליים נוספים.

טיפים לעיצוב ממשק נוח למשתמש שיעודד קנייה


עבור כל תחום מסחר קיימים "כללים" לעיצוב חנויות אינטרנטיות, שעיקרן ויזואליות שמייצרת עניין ואינה גורמת לעומס על הלקוחות.

עם זאת, חנות לממכר מוצרי מזון כמו סופרמרקטים אונליין – לא תהיה דומה לאתר שבו ניתן לרכוש בגדים או נעליים.

מדובר בדרך כלל בקהלי יעד המאופיינים אחרת וכמובן גם בחוויית קניות שונה, לכן ממשק ידידותי צריך להתחשב בשוני הזה, למשל:

  1. בחנויות בהן המוצרים צריכים להיות מותאמים למשתמש באופן מובהק, חשוב לציין באופן ברור את כל הדברים המדידים. באופנה יהיו אלו מידות הבגדים והנעליים למשל, שיוצגו בצורה בהירה.
  2. בחנויות העוסקות בתחביבים כמו לדוגמה יצירה או מוצרים של "עשה זאת בעצמך", המגוון הוא חשוב ומייצר עניין ולכן ממשק ידידותי יהיה כזה שיאפשר הגעה למוצרים משלימים בקלות רבה.
  3. הוספת מוצרים ל"עגלת הקניות" צריכה להיעשות תוך מתן אפשרות בסוף ההוספה לאחת משתי ברירות: המשך הקנייה או מעבר לקופה, זאת על מנת שגולשים ירגישו שהשליטה על ההתקדמות אל מתן מספר האשראי היא בידיהם ותיעשה בקצב שלהם.

ככלל, בנייה של אתר רספונסיבי בנוסף ליצירת ממשק ידידותי למשתמש בתוכו, תגרום לגולשים ליהנות מהכניסה אליו ממגוון פלטפורמות ומכאן שהיא יכולה לקדם מכירות באופן משמעותי.

מעוניין לפרסם מאמר על שירות טוב שאתה מעניק ללקוחות?
מאמרים נוספים
עבודות גמר בבנייה חדשה

בענף הבנייה יש הרבה עבודה שצריך לעשות בסוף. זה כולל הוספת נגיעות, הוספת אינסטלציה ואביזרי חשמל, וודא שהכל עובד טוב. עיקר העבודה נופלת על כוח

קרא עוד »
מקלחון זכוכית בהתאמה אישית

התקנת מקלחת זכוכית בהתאמה אישית הפכה פופולרית מאוד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. זו יכולה להיות דרך ייחודית ומסוגננת מאוד לעדכן את חדר האמבטיה שלך ועדיין

קרא עוד »
בטיחות ילדים בבית

חשוב לוודא שהבית שלכם בטוח לילדים. אתה יכול להשתמש ברשתות והגנה כדי לוודא שהם לא יוכלו להיכנס לחלקים מסוכנים של הבית. חשוב להפוך את הבית

קרא עוד »
עו"ד לענייני משפחה אזור המרכז

דיני משפחה כוללים את החוקים והתקנות הנוגעים למשפחה כמוסד. זה כולל נישואים, ילדים ורכוש. עורך דין לענייני משפחה הוא איש מקצוע המסייע ללקוחות בבעיות בדיני

קרא עוד »