יחסי ציבור – זה כל הסיפור

משרד יחסי ציבור חשוב בכל ארגון מאחר והוא נושא בתפקיד הפנים של הארגון מול התקשורת

תוכן עניינים

איך לבחור משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור חשוב בכל ארגון מאחר והוא נושא בתפקיד הפנים של הארגון מול התקשורת. יש בישראל יותר מחמש מאות משרדים ולכן רבים מתקשים לבחור משרד יחסי ציבור מקצועי מתוך שפע האפשרויות ומתוך אי ההבנה כיצד לבחור משרד וכיצד לבדוק את העבודה של המשרד. הנושא החשוב ביותר כאשר בוחרים במשרד הוא להגדיר מראש מהן מטרות הארגון ולבקש כלים שהמשרד יספק כהוכחה לפעילותו ולמדידת הצלחתו בתפקיד. ארגונים וחברות אשר שוכרים שירותי משרד יחצנות חייבים להבין כי תפקידם לא מסתיים עם שכירת שירותי המשרד אלא עליהם להיות מעורבים, לעזור למשרד מצד אחד ומצד שני לדרבן אותו וכן לקיים פגישות עבודה סדירות על מנת לעקוב, לפקח ולשתף בנתונים החשובים למשרד.

מה התפקיד של משרד יחסי ציבור

רבים שוכרים שירותי משרד יחצנות בלי להבין מה תפקידו ואיך צריכה להתנהל מערכת היחסים והעבודה בין הארגון לצוות המשרד. המטרה הראשית של יחצנים הם פעילות תקשורת המונים (PR) באמצעותם הם משפיעים על ציבור או קהל יעד מוגדר. מטרת ההשפעה היא להשיג מוניטין עבור הארגון, להגיע לתודעת הציבור ובעתות משבר לנהל את המשבר מבחינה תקשורתית ועמידה מול הקהל והתקשורת.

משרד בעל קשרים

משרד ללא קשרים בתחום העיתונות ובאמצעי מדיה אחרים כמו רדיו וטלוויזיה לא יוכל לספק שירות מקיף. יש חשיבות רבה לבדוק כי המשרד מכיר עיתונאים רבים ולא רק בעל קשר עם עיתון אחד או שנים. ככל שקשרי המשרד ענפים יותר כך הוא יוכל לייצג את לקוחותיו באופן מקיף ולנצל את קשריו על מנת לקבל במה להודעות תקשורת היוצאות ממנו. משרדי יחסי ציבור רבים מתגאים בעיתונאים העובדים במשרד וחלק מהמשרדים נוסדו על ידי עיתונאים שעזבו את תחום העיתונות ובחרו להקים עסק עצמאי בתחום היחצנות ונצל את מעמדם וקשריהם בתעשייה.

מוניטין

כאשר באים לחתום על הסכם עבודה עם משרד יחצנות חשוב לבדוק את המוניטין של המשרד, לבדוק מי נמצא בין לקוחותיו ומהו רקורד ההישגים של המשרד. בדיקה מעמיקה דרך האינטרנט באמצעות עיון מעמיק באתר האינטרנט של המשרד וכן על ידי חיפוש בגוגל ובדיקת תוצאות החיפוש כמו גם מעקב אחרי פרסומי המשרד במדיה החברתית דוגמת פייסבוק ובבלוגים יעניקו הבנה לגבי פעילות המשרד ויכולותיו. כדאי לבקש רשימת ממליצים ולשוחח עמם כדי לקבל אינפורמציה לגבי הצלחת המשרד בפעילותו ולגבי היחס אותו הוא מעניק ללקוחות.

דוחות עבודה והישגים

קשה לבדוק את מידת האפקטיביות של פעילות היחצנים אך משרדים מקצועיים יוכלו לספק דוחות עשייה בהם ניתן לראות כי המשרד אכן פעיל ויוזם פעילויות החשובות עבור הארגון. ישנם שירותי בקרה ומדידה היכולים לבדוק את מידת האפקטיביות של פעילות משרד יחסי ציבור כמו סקרים ועוד. קבלת נתונים אלה תקנה ללקוח אפשרות פיקוח לגבי הצלחת פעילות המשרד.

מעוניין לפרסם מאמר על שירות טוב שאתה מעניק ללקוחות?
מאמרים נוספים
עבודות גמר בבנייה חדשה

בענף הבנייה יש הרבה עבודה שצריך לעשות בסוף. זה כולל הוספת נגיעות, הוספת אינסטלציה ואביזרי חשמל, וודא שהכל עובד טוב. עיקר העבודה נופלת על כוח

קרא עוד »
מקלחון זכוכית בהתאמה אישית

התקנת מקלחת זכוכית בהתאמה אישית הפכה פופולרית מאוד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. זו יכולה להיות דרך ייחודית ומסוגננת מאוד לעדכן את חדר האמבטיה שלך ועדיין

קרא עוד »
בטיחות ילדים בבית

חשוב לוודא שהבית שלכם בטוח לילדים. אתה יכול להשתמש ברשתות והגנה כדי לוודא שהם לא יוכלו להיכנס לחלקים מסוכנים של הבית. חשוב להפוך את הבית

קרא עוד »
עו"ד לענייני משפחה אזור המרכז

דיני משפחה כוללים את החוקים והתקנות הנוגעים למשפחה כמוסד. זה כולל נישואים, ילדים ורכוש. עורך דין לענייני משפחה הוא איש מקצוע המסייע ללקוחות בבעיות בדיני

קרא עוד »